ZABAWA Z PARAFINĄ, MALOWANIE PARAFINĄ



Emil od kilku dni intensywnie gotuje.
Wykorzystuje do tego grzejnik elektryczny, który stoi w pokoju.
Układa na grzejniku swoje małe garneczki i każe coś do nich wkładać, coś co może ugotować i nas tym poczęstować.
Ulubionym materiałem kucharskim są kostki lodu.Emil uwielbia patrzeć jak topnieją i można dalej gotować już w wodzie.
Dzisiaj zaproponowałam Emilowi nowy materiał; świeczki a właściwie parafinę. Niedługo Święto, które nie może się bez nich obyć. Materiał właściwie sam się "zameldował" a do roztapiania na grzejniku idealnie się nadaje [ topi się w niskiej temperaturze, może to zrobić starsze dziecko].

Parafina się roztopiła i zaczęła się zabawa.
Najpierw wylaliśmy parafinę na talerzyk i Emil zaczął ją ugniatać. Bardzo spodobało mu się to zajęcie.Ciepła parafina jest przyjemna w dotyku [trzeba uważać aby nie była za gorąca].


Pokazałam Emilowi zabawę z dzieciństwa [ kto jej nie zna :) ]-moczenie palców w parafinie.
Przyjęła się i spodobała.


W większym garnku [koniecznie z łaźnią wodną- wosku nie wolno doprowadzić do wrzenia] roztopiłam na płycie, większą ilość świeczek [kupiłam białe,długie świeczki z parafiny, nie wkłady do zniczy].
W roztopionej parafinie moczyliśmy kolorowe liście. Cudownie zastygały i utrwalały się.
Na razie, schowaliśmy je do pudełka, coś z nich później zrobimy.
Opis jak to wykonać znajduje się tutaj.
W małych puszkach, Emil roztopił na grzejniku świeczki [podgrzewacze], dodałam do nich kredki świecowe [jeden kolor do jednej puszki] i mieliśmy gotowe farby woskowe.
Przygotowałam dużą szybę w ramce i Emil mógł zacząć malować woskowymi farbami[ muszą być w stanie płynnym,czyli podgrzane].



Bardzo spodobało mu się takie woskowe malowanie. Malował pędzlem, chlapał kropki i rozgniatał paluszkiem. Interesujące było to, że wosk od razu zastyga.
Gdy dzieło było gotowe ustawiłam je przy oknie. Pod światło, woskowe ślady wyglądały jeszcze ciekawiej, z ogródkiem w tle utworzyły przestrzenny obraz.



Share this:

, , ,

CONVERSATION

0 komentarze:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...