MASZYNĄ I PISAKIEM

Lalka Collection 2013

Często inspiracją do naszych działań, stają się przedmioty.
Najchętniej kupione okazyjnie w naszych ukochanych "Graciarniach".
Taką inspiracja stał się malutka, zabawkowa maszyna do szycia vintage dla dzieci.


Emila i mnie zachwycił sam jej wygląd, ale okazało się, że maszyna szyje.
Oczywiście maszyna szyła ściegiem "spruwalnym", jak to bywa w przypadku maszyn dla dzieci, ale szyła. Wystarczyło przeszyć dwa razy i szew "trzymał".
Dla Emila sam proces szycia był już fascynujący: nawlekanie, podkładanie tkaniny, kręcenie korbką i ślad ściegu...
Pochłonęła go ta maszyna.



Gdy już pozszywał trochę tkanin i nacieszył się procesem szycia, zaproponowałam Emilowi, abyśmy uszyli proste ubranka dla lalek.
Z płótna wykroiłam proste wzory sukieneczek i bluzek. Pokazałam Emilowi, w którym miejscu ma zszyć tkaninę. Nie było to łatwe zadanie, ale udało się Emilowi zszyć kilka kawałków.



Resztę dokończyłam ja.
Uszyte, białe ubranka, zostały następnie poddane procesowi druku-pisakami.

Emil nadrukował ubranka we wzory. Podczas pracy, lalki [czekające w kolejce ] doradzały Emilowi, jaką kreację chciałyby mieć [ lalki mówiły mamy głosem, nawiązał się twórczy dialog :)].

Na ubraniach pojawiły się motywy: słońca,kwiatów, gwiazd, księżyca,tęczy i kredensu.


Zachwycone lalki zostały ubrane i zademonstrowały dumnie swoje kreacje przy cudownej maszynie.




Emil już wymyślił nowe zastosowanie dla maszyny; dziurkuje nią papiery i łączy kropeczki w rysunki, ale o tym innym razem :)



Share this:

,

CONVERSATION

4 komentarze:

  1. Cudne ! Jestem pod wrażeniem Twojej kreatywności :)
    Oj żeby moje dzieci coś zajęło chociaż raz bez reszty ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękujemy!
    Pozdrawiamy dzieci, na pewno znajdą swoje pasje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki! Ale przecież, każda z nas szyła ubranka dla lalek ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...