KOMPOZYCJE PODŚWIETLANE

Emil z mamą w ogrodzie zbierają warzywa
Nasza "zabawka miesiąca" albo i roku.
Przedmiot z odzysku, nabyty w "Graciarni" . Oryginalnie, panel świetlny do negatywów, zaadaptowany do eksperymentów kompozycyjno-świetlnych i innych.

Podobny [malutki] ekran widziałam w sklepie z zabawkami dla dzieci [zestaw do nauki pisania], można też pokusić się o wykonanie własnoręcznie [ręką dziadka lub taty] ekranu.
Pomysłowość nie zna granic.
Pamiętam, jak na studiach wykonałam podobny przedmiot ze stołka bez siedziska, przykrytego szybą, z reflektorem pod spodem. Sypałam piasek na szkło i kreśliłam znaki i też działało :)
A oto przykłady naszych działań :

Kompozycje układane z przezroczystych przedmiotów [ zebranych wcześniej z Emilem ]


Łąka z motylem

Nakładanie różnego rodzaju: kasz, mąki, ryżu, makaronu. Kreślenie znaków i obserwacja przejrzystości materiałów.

Emil bardzo "wczuł" się w ugniatanie mąki i dodatkowo przez dłuższy czas, ugniatał wszystkie składniki w pudełeczku [doskonałe ćwiczenie sensoryczne, skrzypienie mąki ziemniaczanej i ziarenka kasz dają przyjemne odczucia].

Ugniatanie składników i ich gotowanie dla "dzieci"

Kolejnym materiałem do zabawy były kolorowe nitki i włóczki.
Emil ułożył z nich postać i bawił się w plątanie na ekranie i poza nim [oplątał przy okazji całą kuchnię].




























Znalazłam zasuszone liście i rośliny. Zaczęliśmy układać z nich kompozycje. Zachwyciły nas kolorami i budową. Podświetlone światłem wyglądały tak cudownie.



















































Na koniec pokroiliśmy cienko owoce i warzywa i położyliśmy na ekranie.
Znowu zaskoczenie i zachwyt.
Emil ułożył kompozycję z naszymi postaciami w ogrodzie.







































































Zabawa trwa od kilku dni i myślę, że będzie trwać nadal. Sukcesywnie będziemy dodawać nowe zastosowania.

Share this:

, ,

CONVERSATION

0 komentarze:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...