MYDŁO



W styczniu, Emil brał udział w tematycznych zajęciach w przedszkolu. Tematem przewodnim było "Mydło". Dzieci miały samodzielnie lub z pomocą rodziców, eksplorować zadany temat.
Przygotowałam kilka zabaw związanych z mydłem.


W domu oglądaliśmy z Emilem filmy przedstawiające; jak powstaje i czym jest  mydło.
Trochę chemii i fizyki na początek.
Spróbowaliśmy też "wyprodukować" lub raczej przerobić mydło.
Emil starł na tarce szare mydło i podgrzaliśmy je w łaźni wodnej dodając esencję waniliową, cynamon i kakao.



Płynną, pachnącą masę przelał do serduszkowych foremek. Po wystygnięciu mieliśmy  mydełka do mycia rąk i kupę satysfakcji ;)
Kostka mydła to także dobre tworzywo do prób rzeźbiarskich. Emil walcząc z materią, stworzył "Mydełkownika".


Przechodząc w formę płynną, przygotowałam prosty zestaw do produkcji baniek: woda z mydłem i słomka, rozcięta na końcu. Zaczęło się bańkowanie. Do piany dodaliśmy kolorowe barwniki i już mogliśmy "drukować" bańki na kartonikach.
Przygotowałam zestawy dla dzieci w przedszkolu a Emil pokazał dzieciom, jak drukować bańki.
Wykonując prosty przyrząd, Emil produkował "mydlanego smoka".




Wracając do kostki mydła, pokazałam, jak można nim rysować, na przykład po szybie.
Po chwili całe okno było zarysowane.





Kilka dni później, położyłam przed Emilem czarną peleryną z miękkiego polaru.


Na niej też pięknie się rysowało.

Ubrany w gwiezdno-księżycową pelerynę, Emil wczuwał się w postać czarodzieja.
Po dwóch miesiącach odkryliśmy pudełko z mydełkami z zabaw, pachniały cudownie i powróciły wspomnienia z zabaw.




Share this:

,

CONVERSATION

2 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...