GRAFIKA GRZYBOWA



Grzyby to wciąż główny temat naszych zainteresowań i zabaw.
Studiując atlas grzybów, napotkałam interesujący opis mówiący jak można otrzymać wysyp zarodników z kapelusza grzyba w celu ich identyfikacji.
Ten opis zainspirował mnie do działań plastycznych.



Zgodnie z instrukcją nazbierałam kapelusze grzybów [dzieci mogą użyć jadalnych, ja użyłam też niejadalne], ułożyłam na kartce papieru i przykryłam szklankami [każdego osobno].

Powoli zarodniki osadzają się pod kapeluszem tworząc jego odcisk.
Po jednym dniu "Wysypy" były widoczne.


To magiczne wręcz zjawisko dało nam z Emilem wiele radości podczas obserwacji.
Efektem była GRAFIKA GRZYBOWA.
Ważne; delikatny wysyp trzeba utrwalić [na przykład lakierem do włosów].

Poszliśmy dalej; Emil dorysował ołówkiem do odcisków nóżki, rączki, oczka i powstały grzybkowe ludki.




Myślę, że to ciekawy sposób na zabawę po wspólnym zbieraniu grzybów.




Share this:

, , , ,

CONVERSATION

11 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...