MAXI PRZEPLATANKA 2



Pewnego dnia, za naszym oknem pojawiła się drewniana ramka.
To odpad po opakowaniu kominka. Już tata Emila szykował na nią piłę...
Uratowałam ją i przerobiłam na ramkę do przeplatania.
Po bokach przybiłam gwoździe i gotowe.


Jeżeli chcielibyście wykonać podobną a nie macie gotowca to wystarczy zbić ramkę z czterech desek [ mogą być oczywiście krótsze, nie tak długie jak nasza] i po bokach nabić gwoździe [ trzeba kontrolować zabawę w przypadku młodszych dzieci ].
Ramkę oparłam o ścianę w pokoju, postawiłam obok pojemnik z włóczkami i przekazałam Emilowi.

No i zaczęło się przeplatanie, tkanie, nawijanie, owijanie, przeciąganie, plątanie, rozciąganie, naciąganie itd.


Najpierw ostrożnie, różowa włóczka misternie oplotła gwoździe po bokach.
Po chwili zabawa zaczęła przybierać bardziej ekspresyjne momenty.
Sieć z przeplatanki wydostała się na zewnątrz i oplotła cały pokój.


Emil wczuł się w postać pająka [ namalował dodatkowe oczy i usta ] i z zapałem zaczął tkać sieć.
Z ukrycia pająk mnie zaatakował i też oplótł siecią ;)
Pająk jednak w końcu się uspokoił i sieci wróciły na ramkę a pod nią pojawiło się gniazdo pająka.


Na drugi dzień, przy dźwiękach muzyki klasycznej, Emil w skupieniu zajął się przeplataniem nowych nici.

Słuchając, próbował ułożyć z nich figury.


Pojawiły się motki z włóczką i opowieści przeplatankowe.


Kolorowa sieć pochłonęła Emila dosłownie i w przenośni [ trzeba uważać aby ramka nie spadła na dzieci].


Zabawa skończyła się a na ścianie pojawił się zapis przeplatankowej zabawy - kolorowy obraz.

Do Gosi ;) Nabijając gwoździe w kształcie koła [ na przykład na desce] można tworzyć Mandale!

A tutaj inne nasze przeplatanki:

Mini przeplatanka


Maxi przeplatanka


Przeplatanka przestrzenna


Po nitce do kłębka

Share this:

, , ,

CONVERSATION

7 komentarze:

  1. Ależ się poczulam zainspirowana! Przeciez potrzebuje ramy do batiku, moja driga polowa az pala checia uzycia drewna z palet, no i mozna przeciez Mlodemu pozwolic tjac pajecze sieci! Hurra :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli aż trzy osoby będą zachwycone z jednej ramki :)) Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  3. O, widzę, że też kochacie pajęczyny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślałam o Was jak Emil się spajęczył :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło nam :) Przyjemnego pajęczynowania!

      Usuń
  5. Pajęczyna, ale fajny pomysł na zabawę ...
    memoriems.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...