SEPAROWNIK BOMBKOWY




Zanim pojawił się "Separownik":
Zebraliśmy z Emilem wszystkie rolki papierowe jakie mieliśmy i pocięliśmy na kółeczka.


Zaczęliśmy zszywać te kółeczka na kształt gwiazdki. Emil po pewnym czasie [ nie miał już tyle siły w rączkach ] układał kółka a ja zszywałam.



Gwiazdka kółkowa zawisła na oknie a my nie mieliśmy dosyć kółkowania.
Z wszystkich rolkowych części zszyłam duży "plaster".
Emil wymyślił zabawę z plastrem: do okienek wkładamy różne przedmioty, zawiązujemy oczy i próbujemy odgadnąć; jaki to przedmiot.
Ja pomyślałam o innej zabawie:
Kupiłam dużo małych, kolorowych bombek z tworzywa [ szklane są niewskazane ].
Emil wyciągał bombki z opakowania i umieszczał w okienkach plastra.


Separował; gładkie, z brokatem.


Układał wzory.





Na małej, wcześniej wykonanej gwiazdce, bawiliśmy się w memorki bombkowe:


Ja układałam bombki, Emil zamykał oczy, przekładałam ułożenie kolorowych kuleczek a Emil miał za zadanie określić: która bombka zmieniła położenie.
Emilowi szło świetnie, mnie bardzo słabo ;)



Myślę, że to idealne zabawy dla maluszków; kolorowe, błyszczące kule ze sznureczkiem do złapania w małe paluszki. Można je ściskać, wpychać w przegródki, jak spadną to turlają się i robią fajny dźwięk. Jedne są gładkie inne chropowate. Można układać wzorki i bawić się w zgadywanki i wiele, wiele innych*.
Dla starszych dzieci są równie atrakcyjne.
Na razie bombki wylądowały w dużej misce, "Separownik" też czeka na nowe zastosowania, ciekawe; jak długo?

Do zabawy w układanki bombkowe można użyć wytłaczankę po jajkach.

* Mój brat w dzieciństwie zbierał bombki do wiaderka, ja uwielbiałam zawieszać sobie bombki na palcach lub za uszami.

Ciekawe jak Wy bawicie się bombkami?

Share this:

, , ,

CONVERSATION

10 komentarze:

  1. Rewelacja jak zawsze!! jestem pod wrażeniem Waszej pomysłowości!
    My jeszcze nie zaczęliśmy zabaw z bombkami, może w weekend się uda :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy-bardzo nam miło :)
      Bombki to świetny materiał do zabawy!
      Miłego bombkowania :)

      Usuń
  2. świetnie Wam wyszła gwiazdka i separownik :)
    a ile bombek macie - wow :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bombki-polecam w Rossmanie-6zł.za opakowanie, my mamy dwa opakowania :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. O mamma mia, ile to zabawy! :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudownie wygląda z bombkami!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysł ciekawy, na czasie, efektowny, wciągający i w dodatku recyclingowy... Czegóż chcieć więcej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiadomo, co odpowiedzieć :)
      Dzięki!

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...