RYSUNEK I PISMO BADYLKOWE



Nie możemy już doczekać się z Emilem wiosny, tej zielonej.
Aby trochę "przyśpieszyć" jej nadejście, sadzimy ziarna fasoli, rzeżuchy, kwiaty cebulkowe w domu lub zbieramy gałęzie drzew, które wkładamy do wody aby szybko wypuściły, tak oczekiwane; małe, zielone listki.
A z tymi gałęziami to można mieć więcej zabawy.
Zaproponowałam Emilowi "powtórkę z rozrywki" : PISMO BADYLKOWE.


Tym razem przygotowałam większą ilość, różnorodnych patyczków.
Gałęzie zaostrzyłam nożem "na płasko", jeden na "szpic".
Końcówki pisadełek różniły się grubością i szerokością oraz rodzajem drewna, z którego pochodziły.
Przygotowałam karton oraz kolorowe tusze.


Emil rysował po kartonie, zmieniając co chwilkę narzędzie.


Próbował i eksperymentował z końcówkami i tuszami.



To nie było łatwe zajęcie, ale jak się okazało - ciekawa zabawa no i oczywiście bardzo pożyteczne ćwiczenie dla rączek.




Z wielkim skupieniem kreślił krajobraz z kwiatkiem.




Przypomniałam sobie, jak z przyszłym mężem, na studiach pisaliśmy podobnie, zaostrzonym patyczkiem "Kancelareskę" na zajęciach z kaligrafii.
Oj, to nie było łatwe zajęcie [ no, chyba tylko dla mnie, mąż nie miał problemów ] :)
Znalazłam nawet patyczek, którym pisałam na studiach i przekazałam Emilowi !


Na osobnej kartce, próbowaliśmy z Emilem kreślić proste linie poszczególnymi "Pisakami" i porównywać ich "ślad".
Oryginalne "Pisaki" z gałęzi, miseczki i buteleczki z tuszem to piękna otoczka i delikatny wstęp do przygody z kaligrafią.


Powolutku zaczniemy próby z literami a na razie "Badylki" tak się nam spodobały, że już planujemy kolejne zabawy z ich użyciem.


Share this:

, , ,

CONVERSATION

2 komentarze:

  1. Rączka rośnie, to i badylki większe zdzierży ;-)
    A niebieskie linie cudne, chociaż nie uwierzę, że rączką Emila rysowane ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niełatwe zajęcie dla dzieci!
      Niebieskie linie wspólnie [ rączka w rączkę ] narysowane- zdecydowanie do oglądu i porównania śladów :)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...