WANIENKA OGRODOWA


 Pamiętam z dzieciństwa, mój dziadek, miał piękną,  pełną magii i niespodzianek [ dla dziecka ] działkę.
Mam mnóstwo wspomnień związanych z nią właśnie.
Szczególnie zapachy utknęły mi w pamięci i do dzisiaj wywołują wiele wspomnień.
A co takiego było magicznego dla mnie jako dziecka?
Samo wejście do ogrodu z piękną, obsadzoną bordowymi różami pergolą i furtką, na której tak fajnie było się huśtać ;)
Rabatki i grządki pełne równo posadzonych roślin, dywany z bratków, które dziadek sprzedawał na rynku, krzaki pomidorów - zapachy i kolory warzyw, owoców. Prawdziwy las z krzaków malin, w którym można się było schować a obok którego stała okrągła balia z gnojówką z pokrzywy lub deszczówką - prawdziwe obserwatorium życia wodnego.
Wysokie drzewa śliwy z żółtymi owocami, na które próbowaliśmy z rodzeństwem się wspinać, niesamowicie pachnące róże, konwalie, bratki, maciejka, floksy, tulipany, mieczyki, astry, cynie, aksamitki, niezapominajki, piwonie itd.
 Zapach warzyw pomieszany z zapachem kwiatów, owoców i innych dodatków takich jak; zapach wnętrza małej, uroczej altanki ze starym fotelem i okienkiem. I to, co chyba lubiłam najbardziej: mały betonowy basenik, w którym dziadek mył warzywa.
Gdy tylko przyjeżdżałam do babci i dziadka na wakacje od razu szorowałam basenik i lałam świeżą wodę. Kąpiele były w nim obowiązkowe, ale nie tylko; raz wpuściłam do niego, na całe wakacje rybki akwariowe [ gupiki ]. Chyba poczuły w nim prawdziwą wolność :) Codziennie zbierałam dla nich larwy komarów, wyłowione z balii z deszczówką.
Pamiętam jak wrzucaliśmy do baseniku warzywa i gotowaliśmy wielką zupę.
 Pamiętając o tych zabawach, przy naszym małym, skromnym, ale własnym ogródku postawiłam metalową wanienkę z wodą.


Wanienka z wodą postawiona obok naszego ogródka tworzy wiele inspirujących zabaw. 


Warzywa zbierane przez dzieci są wrzucane do wody, myte, obierane i zjadane w ogrodowej [ przygotowanej przez nich ] restauracji. 






Czasami pozostają w wodzie i tworzą ogrodowe zupy-kompozycje. 




Warto mieć swój ogródek, ale na balkonie też można przygotować taki poczęstunek-zabawę na przykład z warzywami w misce i małą restauracją balkonową.

W takiej wanience oczywiście można wymyślać więcej zabaw, kąpiel obowiązkowa.


Share this:

, , , , , , , ,

CONVERSATION

2 komentarze:

  1. Taką wanienkę mieliśmy i my jako dzieci na ogrodku :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...