ZIELNIK KAFELKOWY


Zabawy z kafelkami ciąg dalszy.
Emil już na nich malował, rysował i układał na ziemi.LINK.
Teraz przyszła pora na naklejki.
Pamiętam z dzieciństwa, jak dziadek naklejał na kafelki kalkomanie z poziomką i jagodą - bardzo mi się to podobało ;))
Wpatrując się w białe kafelki, przypomniałam sobie te kalkomanie i od razu pojawił mi się pomysł na zabawę z Emilem.
Zamiast cienkiej folii kalkomanii z klejem i nadrukiem użyłam przezroczystej folii transportowej a za nadruk posłużyły nam prawdziwe okazy roślin, wcześniej zasuszonych w książce.
Takim sposobem, powstał nasz KAFELKOWY ZIELNIK, źródło zabawy i nauki w jednym.
Co potrzebujemy do zabawy:
Pojedyncze białe  [ lub jasne w kolorze ] kafelki [ pojedyncze można kupić w markecie budowlanym ].
Zasuszone rośliny [ spłaszczone ].
Folia transportowa [ do kupienia w sklepie biurowym ].
Nożyczki.



Rozkładamy kafelki i czyścimy ich powierzchnię.
Folię transportową przycinamy w koło lub kwadrat dopasowując do wielkości kafelki. Odklejamy folię.
Na kafelce układamy roślinę [ tak, aby pozostawić miejsce na folię na brzegach ] i nakładamy na nią przyciętą folię [ my użyliśmy nożyczek z zygzakiem ].
Mocno przyciskamy folię do kafelki paluszkami.


Rośliny możemy podpisać, tak jak to zrobił Emil [ pisakiem nie zmazującym się - może być zwykły marker ].


Emil wykonał dziewięć eksponatów.


Dzieci mogą bawić się kafelkami w układanki lub inne.




Ja ustawiłam zielnik na podręcznym kredensiku.


Razem z ziołami zasuszonymi na zimę w słoikach i wydrukami rycin z opisami tworzą edukacyjny "kącik ziołowy".





Dzięki niemu, Emil poznaje zioła, ich nazwy i zastosowanie.


Share this:

, ,

CONVERSATION

6 komentarze:

  1. No fantastyczna Wasza edukacja ziołowa, podobają mi się wszystkie przejawy :) Robota Emila cudna, ta sama energia co u mojej córki, ale szczególnie ujęłaś mnie Iza tym wspomnieniem roślinnych kalkomanii na białych kafelkach. Wspaniały przebłysk z dzieciństwa! :) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki !
      Te nasze dzieci to podobne są bardzo w przejawach twórczych jak i my chyba :)
      Te przebłyski z dzieciństwa to ja mam chyba za często już ;)
      Pozdrawiamy <3

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...