ROŚLINY ZAKLĘTE W PAPIERZE

Jeszcze latem, zasuszyliśmy kilkanaście okazów roślin.
Zastanawiałam się, jak wykorzystać i wyeksponować te pamiątki lata.
Wpadłam w internecie na pomysł wykonania papierowych miseczek z zasuszonymi roślinami. LINK.
Po kilku dniach eksperymentów z materiałami otrzymaliśmy z Emilem kolekcję papierowo-roślinnych miseczek oraz obrazów.
Zabawa jest wciągająca a efekt bardzo dekoracyjny.
Co potrzebujemy [ nasza wersja po próbach ]:

Miseczka [ obojętnie jaka ].
Folia spożywcza.
Klej wikol lub szkolny [ w oryginale jest klej do tapet, ale nie polecam - przy ściąganiu formy papier się rozrywa ].
Pędzelek.
Pojemnik do rozcieńczania kleju wodą.
Papier śniadaniowy lub kalka techniczna.
Zasuszone rośliny [ my używaliśmy również świeżych ].



1. Owijamy na zew. miseczkę folią spożywczą.
2. Malujemy folię klejem rozcieńczonym z odrobiną wody.
3.Nakładamy od razu rośliny lub przyklejamy małe, porwane kawałki kalki technicznej lub papieru śniadaniowego [ im bardziej przezroczysty, tym lepiej ]. Kalka na początku jest sztywna, dopiero po namoczeniu zaczyna przylegać do powierzchni miski [ można ją wcześniej namoczyć w misce ].
4.Znowu smarujemy klejem warstwę roślin lub papieru.
5. Powtarzamy malowanie klejem i dokładamy warstwę papieru.
6.Pozostawiamy do wysuszenia.
7. Po wyschnięciu warstwy zew. ostrożnie ściągamy miskę z formy.
8.Odrywamy folię spożywczą.
9.Malujemy wnętrze miseczki klejem i suszymy.
10. Jeżeli są jakieś ubytki, możemy je podkleić, całość suszymy.

Eksperymentowaliśmy z paroma klejami i najlepszy okazał się wikol rozcieńczony wodą. Szybko wysycha, mocno trzyma formę.
Oprócz suszonych roślin dodawaliśmy też świeże . Użyliśmy też kolorowe, jesienne liście.
Miseczki ozdobiły naszą skrzynię - pięknie wyglądają pod światło.










Po wykonaniu miseczek nabraliśmy ochoty na płaską wersję .
Wykonaliśmy go w identyczny sposób jak miseczki, ale na płaskiej powierzchni folii. Wyszedł piękny papier z wtopionymi roślinami . Dodałam wieszaki [ do spodni ] zaciskowe i otrzymaliśmy gotowy obraz z zaczepem.
Obrazki zawisły na oknach dachowych pracowni.





Miło patrzy się na lato i jesień zaklęte w papierze - na długo.





Share this:

, , , ,

CONVERSATION

17 komentarze:

  1. super! lato zamknięte w papierze, cudnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne papierowo - roślinne dzieła !:) To dla mnie technika sentymentalna :) Wygląda i brzmi tak jakby znajomo ... ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam Wasze piękne - czerpane papiery! Sama robiłam podobne na studiach i też kojarzą mi się sentymentalnie :)
      Chciałam zrobić z Emilem coś prostszego w technice i natrafiłam na ten opis.
      Na warsztaty z papieru czerpanego zgłosimy się do Was :)

      Usuń
    2. Oooo nie ... ! :) Warsztaty to Wasza specjalność :) choć chętnie bym się kiedyś wymieniła paroma sekretnymi poradami w realu ;) My jeśli już nawet jakieś warsztaty popełnimy, to to bardzo 'amatorskie' przedsięwzięcia są :-)

      Usuń
    3. Nie wierzę!
      Wasze przygody twórcze to nie tylko warsztaty, ale coś więcej, to sposób przeżywania i życia.
      Chętnie bym się z Wami spotkała :)
      Jak tylko nadarzy się okazja to dajcie znać!
      Póki c o- jutro wybywamy na tydzień i robimy sobie beztroskie ferie...

      Usuń
    4. Miłe ciepełko poczułam gdy przeczytałam Twoje słowa - bardzo mnie cieszy że tak Nas i nasze 'dziełka' postrzegasz :-)
      Co do spotkania - będę się zastanawiać i napiszę na priv :)
      Wypoczywajcie!:)

      Usuń
  3. Cóż napisać. Dziewczyny już chyba wszystko powiedziały Ja jestem zachwycona. Zaznaczę sobie ten wpis, żeby za jakiś czas skorzystać z wyników Waszych prób i z Waszego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo cieszę się, że aż tak zainspirowaliśmy!
      Miłej zabawy :)

      Usuń
  4. Piękne!! Chcę takie spróbować zrobić :)
    Znowu cuda, natura i magia! Pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do dzieła dziewczyny!
      Efekt taki romantyczny ;)
      Całusy!

      Usuń
  5. Kwiaty wyglądają tak, jakby zastygły w lodzie...

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...