KLEJOWNIKI ŚNIEŻYNKOWE



Lodowniki robimy gdy za oknem mróz, ale możemy oszukać przyrodę i użyć zamiast wody kleju [ Wikol ], tak jak to robiliśmy tutaj.
W wikolu zanurzamy i utrwalamy co się da. Tym razem, z myślą o nadchodzących Świętach, ułożyliśmy z leśnych "skarbów" kształty śnieżynek, gwiazdek .
Patyczki, listki, sosnowe igły, liście i inne leśne zbiory. Zabrakło nam czerwonych korali jarzębiny lub innej rośliny, która ożywiłaby te nasze układanki.
Wybór surowców jest ogromny, to nie muszą być materiały naturalne, ale to, co mamy akurat pod ręką. Dzieciom spodoba się proces zanurzania i wysychania - utrwalania kompozycji.
Zastosowałam też pewne ułatwienie. Nie wylewaliśmy, jak zwykle, plamy kleju na folię lecz wykorzystałam talerzyki z tworzywa do wykonania ramki usztywniającej [ sam klej po pewnym czasie się wygina ].
Po kolei:
W talerzykach z tworzywa wycinamy otwory, pozostawiając tylko ranty talerzyka.


Talerzyki układamy na podłożu wyściełanym folią spożywczą.
Wlewamy klej [ Wikol ] do talerzyków i rozsmarowujemy do równej warstwy.
Układamy kompozycje, na przykład kształt śnieżynki z patyczków lub inne.


Pozostawiamy do wyschnięcia [ ok.2 dni ].
Robimy dziurkaczem otwór w rancie talerzyka i przeplatamy sznureczek.
Zawieszamy ozdobę na przykład na oknie [ przyczepiając koniec sznurka taśmą ].
Podziwiamy :)






Share this:

, , ,

CONVERSATION

10 komentarze:

  1. Ja z tej samej bajki :) Wracamy do wikolu.

    OdpowiedzUsuń
  2. O, to ja wrzucam u siebie zawieszki lodowe, żeby było trochę bliźniaczo ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszą te nasze "bliźniactwa" :)
      A ja planuję mega Lodownik w starej wannnie :)))
      Tylko czekam aż się znudzi Emilowi ta wanna ;)
      Uściski wielkie dziewczyny!

      Usuń
    2. Izuniu, to już będzie Lodowiec, nie lodownik ;-)
      Ha, nic Was nie ogranicza! To czekam na wannę ;-)

      Usuń
  3. Wciąż mnie zadziwia uniwersalność nieocenionego Wikolu :) Pięknie wyglądają Wasze dzieła na oknie z zimowym już prawie krajobrazem w tle ... Ciepło Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Marta :)
      Śniegu jednak ciągle brak ku niezadowoleniu Emila ;)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...