ZIELNIK CZERWCOWY

Wokół nas piękne, czerwcowe dni i cudowna przyroda.
Tak bardzo chcemy zachować na dłużej te chwile...
Zaproponowałam Emilowi zabawę w utrwalenie czerwcowych dni za pomocą roślin, które teraz nas otaczają.
Metoda bardzo prosta, już wielokrotnie wykorzystywana przez nas do zabawy:
Młotkowanie roślin. Jak wykorzystaliśmy tą metodę można zobaczyć tu i tu.
Płótno, młotek, rośliny, taśma papierowa i zapał dziecka.

Udaliśmy się na spacer niedaleko od domu i nazrywaliśmy kwiaty, które nam się spodobały.




Na płótnie odbiliśmy rośliny, które rosną teraz obok nas; na łące, obok domu.


Opis techniki:
Świeże rośliny kładziemy na płótnie, przyklejamy taśmą papierową i uderzamy młotkiem tak, aby puściły jak najwięcej soku, barwników, które zabarwią materiał.


Rośliny wraz z taśmą zdejmujemy.



Roślinne odbitki wycięłam i przyczepiłam takerem do drewnianych ramek [ można po prostu wstawić w ramkę z szybką ].



Powstały zielnikowe grafiki, które Emil podpisał.



Całość tworzy nasz czerwcowy zielnik.






Nasz zielnik dołączyłam do kolekcji książki artystycznej.

Post powstał w ramach projektu  PRZYGODY Z KSIĄŻKĄ.
Zajrzyjcie do pozostałych uczestniczek projektu po inspiracje.






Share this:

, , , , ,

CONVERSATION

7 komentarze:

  1. Piękny zielnik, także niebanalna ozdoba rustykalnego domku :) Pozdrawiamy gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  2. Efekt świetny, podoba mi się bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. rewelacyjna i prosta technika, ktora z pewnoscia spodoba sie moim dzieciom; dziekuje za inspiracje, pomysl na pewno wykorzystamy :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...